Thursday, March 5, 2009

DVD "Wujud"

malam tadi aku berkesempatan menonton dvd 'wujud'(entiti singapore)....tgk ramai2 gan kawan2..
pyer la lambat nk tgk hantu sampai citer yang spatut nyer seram jadi lawak KBKK sbb boring tunggu hantu singapore...tapi aku pelik la dlm dvd tu..dier ader tunjuk upacara memakai susuk yg dilakukan bomoh dari indon...pelik tul..susuk tu haram..tapi cara dier pasang tu siap bace doa lagi lak tu..mmg dah tersimpang jauh dah tu...dah la 'kakcik' dlm dvd tu pkai mcm nk pg berjalan kat KLCC tapi padahal nk pg cari hantu..hairan aku gan org singapore...tapi ader 2 maklumat yang aku dapat dari dvd tu mengenai susuk..org pkai susuk emas nie tak leh lalu bawah jemuran buluh..tapi bomoh tu ckp jemuran basah pun tak leh...lagi satu org yg pkai tak leh nk mkn pisang emas yang sedia maklum pisang yang paling sedap kat dalam family pisang...pengajaran dari aku...klau muka dah tak lawa,tak yah la nk bersusuk..satu sbb mmg syirik kan..lagi satu ko tolak rezeki tu...dah la tak leh mkn pisang emas..abis tu klau balik kat umah nnti mak ko buat cucur pisang pkai pisang emas,ko bleh melopong jer la..kuikuikui...

No comments:

Post a Comment